سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علل اصلی خرابی پاور لپ تاپ دل

پاور لپ‌ تاپ‌ دل 

تمامی دستگاه های الکترونیکی دارای یک قسمت مهم به نام پاور می باشند. از آن جایی که وظیفه برد پاور به طور کلی کمک به روشن شدن دستگاه مورد نظر است، وجود آن در تمامی دستگاه‌ های الکترونیکی ضروری می باشد. لپ تاپ هم به عنوان یک دستگاهی که با انرژی برق کار میکند، از این قضیه مستثنی نبوده و در جهت روشن شدن نیازمند برد پاور می باشد. این قطعه برق شهری را به انرژی مورد نیاز قطعات مختلف سخت افزاری تبدیل می کند. 
در واقع پاور به تامین انرژی مورد نیاز قطعات دستگاه پرداخته و به عنوان منبع تغذیه نیز شناخته می شود. با توجه به عملکرد مهم و ضروری این قطعه، لقب مهم ترین قسمت لپ‌ تاپ نیز به آن داده شده است. از آنجایی که عملکرد برد پاور در نهایت به روشن شدن دستگاه می‌ انجامد، خرابی این قسمت نیز می‌ تواند در روشن شدن دستگاه اختلالاتی ایجاد کند. می دانید که روشن نشدن لپ تاپ مساوی است با عدم کارکرد آن. بنابراین بهتر است که مشکل خرابی پاور لپ تاپ خود را جدی بگیرید. 
البته این قطعه در زمینه تعمیر و ترمیم اجزای آسیب دیده بسیار انعطاف پذیر بوده و در صورت اشکالات جزئی قابل رفع می باشد. اما در صورت وارد شدن ضربات سنگین و آسیب‌ های شدید به احتمال راه رفع مشکل خرابی برد پاور تعویض این قطعه است. بنابر این توصیه می شود نکاتی که در جهت حفظ سلامت بیشتر پاور لپ تاپ دل شما از سوی کارشناسان نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ دل در کرج در این مقاله بیان شده است را جدی بگیرید و با به کار بستن صحیح آن ها، از بروز آسیب‌ های جدی در این بخش پیشگیری نمایید. 
در ادامه این مطلب اطلاعات مفیدی در زمینه علائم خرابی برد پاور لپ تاپ دل، علت خرابی و راه مقابله با آن و همچنین پیشگیری از این مشکلات برای شما کاربران لپ تاپ های دل ارائه شده است. 

رایج ترین علائم خرابی برد پاور لپ تاپ دل

هر مشکل سخت افزاری در ابتدا از خود نشانه هایی بروز می دهد اما ممکن است این نشانه ها آنقدر کم رنگ بوده که یک کاربر معمولی با توجه به عدم اطلاعات کافی در این زمینه قادر به تشخیص آن نباشد. باید بدانید که هر چه مشکل روی داده در بخش سخت افزار لپ تاپ دل سریع تر رفع شود، مقدار آسیب نیز کمتر بوده و از این رو احتمال ترمیم قطعات و رفع مشکل بیشتر است.
به همین دلیل بهتر است با کسب اطلاعات کافی در این مطلب و دیگر مقاله‌ های نمایندگی دل در کرج به آشنایی با علائم و نشانه های اولیه خرابی قسمت های مختلف سخت افزار لپ تاپ دل خود بپردازید تا در صورت مواجه شدن با هر یک از آن ها، با تشخیص به موقع، به رفع مشکل و پیشگیری از گسترش آسیب و سرایت خرابی به دیگر قطعات اقدام نمایید. به این منظور چند مورد از رایج ترین علائم خرابی برد پاور لپ تاپ دل در ادامه برای شما کاربران عزیز بیان شده است. 

روشن نشدن لپ تاپ دل

یکی از اصلی ترین نشانه های خرابی برد پاور عدم روشن شدن لپ تاپ است. چنانچه پاور لپ تاپ شما به هر دلیلی دچار آسیب‌ دیدگی شود به احتمال چنین مشکلی نیز رخ می‌ دهد و از آن جایی که وظیفه دکمه پاور روشن و خاموش کردن دستگاه و به طور کلی وظیفه پاور کمک به روشن شدن دستگاه و تامین برق مورد نیاز قطعات سخت افزاری می باشد، در صورت خرابی این قطعه ممکن است در روشن شدن لپ تاپ اختلالاتی ایجاد شود. 
البته باید توجه داشته باشید که در صورت دیگر موارد مربوطه مانند خرابی باتری و یا قطع دیگر اتصالات نیز ممکن است چنین مشکلی رخ دهد. بنابراین چنانچه با عدم روشن شدن لپ تاپ به خود مواجه هستید، پیش از هر کاری شارژ کامل و سلامت باتری را چک کنید. همچنین اتصالات برق را تست کرده و در صورت نبود هیچ مشکلی در موارد مذکور، می توانید به سلامت پاور لپ تاپ خود شک کنید. 
برای عیب یابی دقیق و رفع مشکل رخ داده بهتر است به یک مرکز تعمیرات معتبر، مانند نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ دل در کرج مراجعه کرده تا به بهترین نحو ممکن به رفع مشکل سخت افزاری دستگاه شما بپردازند. 

روشن و خاموش شدن لپ تاپ دل به صورت مکرر و ناگهانی

رایج ترین نشانه ممکن که می توان علل اصلی آن را خرابی برد پاور دانست، خاموش و روشن شدن لپ تاپ به صورت مکرر است. چنانچه حین کار با سیستم خود، لپ تاپ به صورت ناگهانی و ناخواسته خاموش شده و پس از گذشت زمانی خود به خود روشن می شود، احتمال خرابی پاور وجود دارد. این احتمال هنگامی که چنین مشکلی تکرار شود نیز قوت بیشتری می‌ گیرد. البته اگر تنها یک مرتبه با خاموش و روشن شدن ناگهانی لپ تاپ خود مواجه شوید، به احتمال این اختلال به علل دیگری چون قطع و وصلی برق صورت گرفته است. 
اما چنانچه خاموش و روشن شدن ناگهانی و ناخواسته لپ‌ تاپ چندین مرتبه به صورت مکرر تکرار شد، بدون شک خرابی قسمتی از سخت افزار به ویژه برد پاور باعث بروز چنین اختلالی شده است. در این شرایط شما باید به سرعت و بدون هیچ وقفه ای لپ‌ تاپ خود را به مراکز مربوطه مانند نمایندگی دل در کرج بسپارید تا با عیب یابی و بررسی دقیق به ترمیم بخش های آسیب دیده و رفع مشکل لپ‌ تاپ‌ دل شما بپردازند. 

خاموش شدن لپ تاپ دل پس از روشن شدن

یکی دیگر از نشانه هایی که می تواند دلیلی بر خرابی برد پاور لپ تاپ دل داشته باشد، خاموش شدن سیستم بلافاصله پس از روشن کردن آن است. چنانچه پس از روشن شدن لپ تاپ خود سیستم به صورت ناخواسته و به سرعت خاموش می‌ شود، ممکن است بخشی از قسمت سخت افزار به احتمال برد پاور آسیب دیده باشد.
 پیشنهاد می‌ شود که اگر این مشکل چند مرتبه و به صورت مکرر بروز داده شد، لپ تاپ دل خود را در جهت تعمیر به یکی از مراکز معتبر مربوطه مانند نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ دل در کرج مراجعه نمایید تا به سرعت در جهت رفع مشکل سیستم و ترمیم بخش های آسیب دیده اقدام کنند. 

علل اصلی خرابی برد پاور لپ تاپ دل و راه مقابله با آن

از آنجایی که پاور به صورت مستقیم با برق 220 ولت شهری سر و کار داشته و آن را به ولتاژ مناسب برای انواع قطعات سخت افزاری موجود تبدیل می کند، از شایع‌ ترین عوامل خرابی برد پاور نوسانات نامناسب برق است. همان طور که می دانید برق شهری دارای نوسانات مخرب بوده که ممکن است گاهی اوقات در صورت شدید بودن، قطعات سخت افزاری لپ تاپ به ویژه پاور را دچار آسیب و یا حتی از کار افتادگی کند. 
به همین علت است که کارشناسان همواره توصیه می کنند هرگز حین کار با لپ تاپ محافظ برق را فراموش نکنید. محافظ برق می تواند به خوبی نوسانات مخرب ولتاژی را مهار کرده و از ورود آن ها به دستگاه و تخریب بخش‌ های مختلف سخت افزاری جلوگیری کند. 

تعمیر و تعویض پاور لپ تاپ دل توسط نمایندگی تعمیر لپ تاپ دل در کرج

نمایندگی دل کرج یک مجموعه بزرگ در زمینه تعمیرات لپ تاپ دل در کرج بوده که می تواند با توجه به متخصصان فوق حرفه‌ای خود و به کارگیری پیشرفته ترین دستگاه ها و ابزار آلات روز دنیا، به اعمال بهترین و نوین ترین روش ها، در مراحل مختلف رفع مشکل از عیب یابی تا تعمیر نهایی در جهت رفاه تمام شما کاربران لپ تاپ های دل در کرج بپردازد. 
شما می توانید در صورت مواجه شدن با خرابی بخش‌ های مختلف سخت افزار مانند پاور، cpu، فن، کارت گرافیک و... به این مرکز مراجعه کرده، تا در اسرع وقت به رفع مشکل شما بپردازند. همچنین تمامی خدمات مربوط به اختلالات نرم افزاری، نصب ویندوز، نصب آنتی ویروس، ویروس کشی سیستم، نصب انواع نرم افزار های عمومی و تخصصی و... نیز در نمایندگی دل کرج با بهترین کیفیت ممکن صورت می گیرد.